מבזקים
ראשי / Uncategorized / מקצוע עם משמעות, עניין והכנסה גבוהה: כך תהפכי למאמנת ילדים ונוער עם התמחות בטיפול חינוכי

מקצוע עם משמעות, עניין והכנסה גבוהה: כך תהפכי למאמנת ילדים ונוער עם התמחות בטיפול חינוכי

יותר ויותר נשים מתחום החינוך או כאלה שמחפשות הסבה מקצועית, בוחרות ללמוד אימון ילדים ונוער עם התמחות בחינוך, מקצוע המספק אפשרות להכנסה גבוהה, תוך גמישות בזמנים. "מדובר באחד התחומים המבוקשים ביותר בשוק, שהרי כמעט כל ילד שני חווה קושי בסביבת בית הספר זה להסתכל לילד בלבן של העיניים ולדעת שעשית עבורו שינוי אמיתי."

שני חשבה על עיסוק בתחום האימון, אך מהר מאוד הבינה שמדובר בתחום רחב ומגוון. "הרגשתי שמשהו כללי עלול לא לתת לי את המקצועיות שאני מחפשת ולא רציתי להתפזר, ידעתי שאני רוצה לעבוד עם ילדים ובני נוער, אבל לא מעבר. בעודי מתלבטת, חברה סיפרה לי שהבן שלה, שסובל מהתפרצויות זעם בכיתה, החל ללכת למאמנת שמתמחה בקשיים סביב בית הספר והבנתי שזו הנישה שאני רוצה"
בשנים האחרונות יותר ויותר נשים בוחרות ללמוד אימון ולהתמחות בנישה של "טיפול חינוכי" תחום הנותן מענה לקשיים והבטים רגשיים והתנהוגתיים בסביבת בית הספר ומאפשר לשלב בין הכנסה מתגלמת וסיפוק אישי ומקצועי. התחום מושך אליו נשות חינוך המחפשות קורס מקצועי ופרקטי שיספק להן כלים נוספים עבור עבודתן בכיתה ובמקביל, יפתח להן אפיק הכנסה נוסף ומשתלם, נשים עם רקע משיק, כמו מורות להוראה מתקנת, סייעות, מטפלות אשר רוצות לגדול מקצועית וכלכלית וגם נשים שרוצות לשנות קריירה ולהיות מאמנות עם רשימת המתנה.
"אנחנו מוציאים לשוק מאמנות באחד התחומים הכי חשובים על סדר היום ודואגים לתת לה תמונה מלאה, כך שגם שפונה אליה הורה מתוסכל או ילד שהופנה על ידי המלצה של מורה, הם יודעים שיקבלו מענה מקיף" אומרת רויטל גונן, רכזת קורסים במכללת המרכז להכשרה חינוכית ומאמנת חינוכית בעלת קליניקה פעילה בתחום.

הדרישה בחוץ עצומה- כל ילד שני חווה קושי במערכת החינוך
אין ספק שמערכת החינוך מזמנת אתגרים רבים ולא תמיד ערוכה להתמודדד עם קשיים כמו קשב וריכוז, מוטיבציה נמוכה, חרדות, התפרצויות זעם, ניהול תפקודי ועוד. ילדים כאלה מתקשים להתמודד עם העומס, הדרישות וסוחבים את הקשיים אל מחוץ לכותלי בית ספר ולתפקוד הכללי שלהם.
על האפקטיביות של האימון האישי מספרת י', אמו של דניאל, תלמיד כיתה ה'. "פניתי למאמנת לאחר שנחשפתי לנושא בפייסבוק. לדניאל היה קשה לעקוב אחרי משימות, לארגן את הסביבה ואת עצמו ללמידה. המוטיבציה שלו ירדה והיה מאוד קשה לגייס אותו. להפתעתי, הוא התחבר לתהליך האימון כמעט מיד, ומהר מאוד התחילו להגיע התוצאות.
"המאמנת המדהימה שלו הבינה מה מניע אותו, ודאגה לתת לו את הכלים הנכונים עבורו. הוא היה מחויב לתהליך. חרדת הלימודים שהיתה לו נעלמה כמעט לחלוטין, וכיום הוא יודע איך לגשת למשימות, אכפת לו מהלימודים, הוא מצליח – וגאה בעצמו".

מתעניינים בקורס? הירשמו למידע נוסף!

    אימון כמקצוע עם הכנסה גבוהה
    במקרה של ענת, מנהלת חשבונות ממרכז הארץ, ההחלטה ללמוד אימון עם התמקדות בטיפול חינוכי הבשילה אחרי שבדקה וחקרה בנושא. "תמיד נמשכתי אל תחום של חינוך וטיפול, אך החיים לקחו אותי לכיוונים אחרים. ידעתי שאני רוצה לעשות משהו אחר, לעבוד עם ילדים, אבל לא בכיתה, אלא יותר אישי. בחרתי מסלול שלא רק נותן לי תעודת מאמנת ממוקדת, אלא גם מלווה אותי לאורך כל הדרך מבחינת חדירה לשוק, חומרים, מבנה אימוני. מדהים לגלות כשאת יודעת מה את עושה, את יכולה לשנות את הדינמיקה במספר מפגשים בודדים וזה רק חלק מסוד הקסם"
    גם סיפורה של בתיה, בעלת קליניקה להוראה מתקנת בצפון, ממחיש את חשיבות האימון אצל ילדים עם קשיים "הרגשתי שלא מספיק לתת להם רק אסטרטגיות, חשוב לא פחות לזהות ולטפל במה שמעכב אותם. הגיעו אלי תלמידים עם קשב, בעיות ארגון, חוסר פניות, כעסים. הקורס נתן לי טכניקות לשלב בין שני העולמות והיום יותר ממחצית הילדים שמגיעים אליי, מגיעים לאימון בלבד."
    לדברי גונן, השיטה בה למדים בקורס הזה, מאפשרת להגיע לתוצאות משמעותיות במספר פגישות ולמעשה מעבירה את הילד תהליך אימוני ברור וחוויתי עם דגש על כלים שהוא יכול לסיים בעצמו בכל עת. "מאמנת שלמדה אצלנו, יכולה בתוך 3-4 מפגשים לשנות עבור הילד את חווית בית הספר ב-180 מעלות. לכן, אימון מותאם לילד ולקושי זו המתנה הכי גדולה שמורה או הורה יכולים לתת לילד שלהם – לכל שנותיו במערכת החינוך".

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      לעבוד מהיום הראשון
      מדובר בקורס ממוקד של כחצי שנה, הכולל ליווי צמוד, אתר שופע חומרי לימוד, הקלטות של כל השיעורים ללא הגבלת זמן וקהילת בוגרים אליה ניתן להצטרף בתום הקורס. "הקהילה עוזרת לבוגרות לשמור על קשר, אבל יותר מכך – כך הן ממשיכות לקבל עדכונים ומידע על התחום, לצד הצעות עבודה ומפגשי למידה וחידוד של החומר.
      "המטרה שלנו היא לאפשר לבוגרות הקורס לעבוד בתחום, ולהתחיל לקבל תגמול מיד בתום ההכשרה. לשם כך כללנו בקורס שני 'מוצרי מדף' שהן יכולות ללמד כבר מהיום הראשון", מסבירה גונן. "המוצר הראשון הוא סדנה מלאה של אימון המיועדת לקבוצה או כיתה, ובה 4 פגישות הכוללות חומרים ייחודיים. זו סדנה המאושרת על ידי גפ"ן, שכבר נלמדת בבתי ספר ברחבי הארץ. המוצר השני הוא מודל אימון ממוקד, כזה שפותר פלונטר נקודתי.
      לסיכום, אומרת גונן, "כיום, גם ההורים וגם הצוות החינוכי יודעים שכדי שהילד יצליח לאורך זמן, הוא צריך מענה לקשיים נלווים. יש ביקוש גדול מאוד למאמנות חינוכיות, והוא נמצא כל הזמן בעלייה. אני ממליצה לכל מי שמחפשת מקצוע מבוקש שמעניק תחושת משמעות, שמספק עניין רב, וגם מאפשר שילוב עם חיי משפחה, להשתלב בתחום של אימון טיפולי – חינוכי . בסופו של דבר זה מקצוע שמאפשר לך לשנות חיים של ילדים, שמגיעים מפוחדים וחוששים ויוצאים עם ביטחון עצמי וברק בעיניים".

      השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

        אולי יעניין אתכם

        ״התהליך ארוך ומתיש ונגמר לא פעם בסירוב״: אלפי ישראלים זכאים לתג נכה אך אינם מצליחים לקבל אותו – יש פתרון, עם התחייבות לאחוזי הצלחה גבוהים!

        כתיבת תגובה

        האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

        הלקוח מאשר כי הוא מעוניין לקבל שיחת טלפון שיווקית מאת המפרסם וכי מספר הטלפון אינו רשום במאגר "אל תתקשרו אלי" של הרשות להגנת הצרכן