מבזקים
ראשי / חם ברשת / שרילי ריגר עגיב יושבת ראש ערב הגאלה השנתי של העמותה לקידום החינוך בתל אביב: "מתגייסים לסיוע: תורמים ומצילים אלפי ילדים וקשישים בישראל!"

שרילי ריגר עגיב יושבת ראש ערב הגאלה השנתי של העמותה לקידום החינוך בתל אביב: "מתגייסים לסיוע: תורמים ומצילים אלפי ילדים וקשישים בישראל!"

שירלי ריגר עגיב, מנכ"לית קרקעליסט, שפועלת רבות בסיוע לחלשים ולנזקקים נבחרה השנה לכהן כיושבת ראש ערב הגאלה השנתי של העמותה לקידום החינוך תל אביב – יפו, שירלי מודאגת מאוד ואומרת " יש עלייה משמעותית במספר הפונים לעמותות ולסיוע נפשי בישראל מתחילת תקופת הקורונה", כך על פי דוח נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת שהתפרסם בחודש יולי. שגרת החיים תחת מגפת הקורונה העלתה למודעות אף יותר, את המצב של אלפי ילדים, מבוגרים וקשישים הנמצאים בסכנה ממשית מאז התפרצות הנגיף, הן בשל מצב כלכלי ונפשי רעוע והן בשל תחושת בדידות ועצב.

בימים אלה (וכמובן לאורך כל השנה) ממשיכה לפעול במרץ העמותה לקידום החינוך בתל אביב יפו, ומעניקה סיוע מקיף לפונים אליה. הנתונים מצביעים על כך שמחצית מהפונים לעמותה חיים מתחת לקו העוני, וכשליש מהם מסתייעים בשירותי הרווחה באופן שוטף.

נוכח המצב, מפעילה העמותה את מרכז המזון האחראי לחלק כ-700 חבילות מזון בכל חודש ואלפי חבילות מזון במהלך החגים, עבור אותן משפחות אשר אותרו על ידי לשכת הרווחה בתל אביב-יפו. המרכז אף מסייע למשפחות לרכוש מוצרי צריכה חיוניים שאין ביכולתם לקנות, כמו מוצרי תינוקות, חיתולים, מזון ועוד.

העמותה לקידום החינוך בתל אביב יפו, נוסדה בשנת  1982 על ידי זאב שחם ז"ל, וד"ר דוד פורטוביץ. העמותה, שפועלת בשיתוף פעולה הדוק עם משרד הרווחה, מפעילה קשת רחבה של שירותים חברתיים ללא מטרות רווח כלל כדי ליצור מציאות חדשה עבור אלפי ילדים ומבוגרים מיפו, דרום תל אביב ובת ים.

ילדי העמותה, אשר מגיעים משכונות מוכות עוני, זקוקים למסגרת אשר תתמוך בהם בהיבט הרגשי והגופני, ובהרבה פעמים – לאחר שנפגעו מהזנחה או התעללות. במיוחד בתקופת הקורונה, מרכזי הפעילות והבתים החמים שמעניקה העמותה כוללים תוכניות נרחבות עבור הילדים. אחד מהצרכים החיוניים ביותר עליהם עונה העמותה הוא מתן מזון באחד ממוקדי הפעילות שלה, שם זוכים הילדים לאכול מנות מזינות שנקבעו על ידי דיאטנית מוסמכת אשר שמה דגש על התפתחותם הבריאה של הילדים באמצעות ערך תזונתי גבוה בכל אחת מהארוחות. כמו כן, מעניקה העמותה ליווי שוטף וחונכות, ייעוץ נפשי כל העת, טיפול באומנות ואף טיפולים רפואיים עבור אותם ילדים. במסגרת כך, מצליחה העמותה להקיף ולהכניס את הצעירים למסגרת ראויה שתלווה אותם לאורך כל הדרך.

באשר לקבוצת המבוגרים, העמותה מעניקה שירותי תמיכה והדרכות מקוונות גם להורים, וכעת יותר מ-250 הורים לילדים בגיל הרך לוקחים בכך חלק. נוסף על כך, הצוות ומתנדבי העמותה מקיימים קשר טלפוני רציף עם כ-450 קשישים וניצולי שואה ודואגים ללוות אותם גם בתקופה מאתגרת זו. אחד מהפרויקטים הבולטים ביותר של העמותה בתקופה זו נקרא "ארוחה והופעה", בו משתתפים בעיקר מבוגרים אשר מגיעים בקפסולות מסודרות לארוחה מפנקת, שירים משמחים והמון עידוד והכלה. המבוגרים המשתתפים העידו כי הפעילות הצליחה לרומם את רוחם והמפגש עם המבוגרים הנוספים העניק תחושת סולידריות והבנה.

בכדי שלעמותה לקידום החינוך בתל אביב-יפו יתאפשר להמשיך לתת מענה לאלפי משפחות קשות יום גם בשעה לא פשוטה זו, העמותה זקוקה לתרומות וסיוע של אנשים. באמצעות אותן תרומות תצליח העמותה להמשיך בפועלה החשוב, בפרט בימים אלה, ולסייע לילדים ולמבוגרים כאחד לעבור את תקופה זו בבריאות ובשלום (ומי ייתן- גם בחיוך).

לתרומה לעמותה – לחצו כאן >>

אולי יעניין אתכם

״התהליך ארוך ומתיש ונגמר לא פעם בסירוב״: אלפי ישראלים זכאים לתג נכה אך אינם מצליחים לקבל אותו – יש פתרון, עם התחייבות לאחוזי הצלחה גבוהים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הלקוח מאשר כי הוא מעוניין לקבל שיחת טלפון שיווקית מאת המפרסם וכי מספר הטלפון אינו רשום במאגר "אל תתקשרו אלי" של הרשות להגנת הצרכן