מבזקים
ראשי / חם ברשת / לא רוכשים דירה מבלי להתייעץ עם עו"ד: מדוע ייעוץ משפטי כה חשוב במעמד רכישת דירה, ולמה חשוב לשים לב?

לא רוכשים דירה מבלי להתייעץ עם עו"ד: מדוע ייעוץ משפטי כה חשוב במעמד רכישת דירה, ולמה חשוב לשים לב?

עסקאות בתחום המקרקעין נחשבות לעסקאות המשמעותיות ביותר שמבצע אדם במהלך חייו, בעיקר בשל ההשקעות הכספיות הכרוכות בכך. כמו כן, לעסקאות אלה עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת הן ברמה הכלכלית והן ברמה המשפטית, וכדי להימנע מסיכונים מיותרים, מומלץ לעשותן בליווי עורך דין מומחה, אשר עוסק בטיפול משפטי בתחום הנדל"ן.

הסכם מכר הוא מסמך שמתאר עסקה בין שני צדדים באשר לרכישת או מכירת דירה. ההסכם כולל את תיאור הנכס, הצהרות והתחייבות הקונה והמוכר, מצב הנכס, ענייני מיסוי, תמורה (צ'קים והעברות בנקאיות) ועוד.
טרם קבלת ההחלטה החשובה ביותר בחייכם, על פיה תרכשו בית, הכנו לכם רשימה של כמה דברים שחשוב מאוד לשים לב אליהם לפני כל ביצוע עסקת מקרקעין:
ראשית, לעיתים קרובות הצדדים בעסקת מכר הדירה חותמים על זיכרון דברים לפני החתימה על חוזה המכר הרשמי ומתחרטים. רבים לא מודעים לכך, אך זיכרון דברים הוא הסכם שמחייב את הצדדים לכל דבר ועניין, כמו הסכם מכר רשמי, לכן חתימה עליו עלולה להטיל על הצדדים את התנאים שנדרשו בראשית התהליך, גם אם אינם רלוונטיים עוד. עניין זה מהווה בעיה משפטית, ולפיכך, יש להימנע ככל האפשר מחתימה על מסמך זיכרון דברים ללא ייעוץ משפטי מעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום.
שנית, חשוב לשים לב לזהות קוני ומוכרי הנכס. מדובר באחת מהבדיקות החשובות ביותר שיש לבצע טרם ביצוע העסקה, שכן יש לוודא האם הגורם איתו אנחנו מבצעים הסכם הוא אכן בר סמכא לבצע זאת. כמובן שחשוב לבחון את האיתנות הפיננסית של הצד עמו אנחנו חותמים על חוזה בכדי להימנע מהפתעות לא רצויות בדרך.

מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם >>

    בדיקה נוספת, חשובה לא פחות, הנחשבת לאחת מהבסיסיות ביותר שיש לבצע טרם ביצוע עסקת המכר, היא לבחון את זכויותיהם של שני הצדדים בכל הנוגע לענייני רישום הזכויות בטאבו. בבדיקות יש להבין מראש האם קיימות זכויות לצדדים נוספים חוץ ממוכרי הנכס, האם ישנם חובות, רישומי משכנתא או עיקולים- מידע חשוב זה נמצא במסמכים הרשמיים של המדינה המפרטים זכויות וחובות הנקשרים בנכס, קיימים מקרים בהם יש צורך לפנות לרשות מקרקעי ישראל או לחברה המשכנת כדי לבחון את מרשמי הזכויות על הדירה.
    היבט חשוב הוא בחינת מצב הנכס בהיבט התכנוני וההנדסי שלו. לצורך כך, ניתן להסתייע באנשי מקצוע שונים כמו שמאים מומחים, מהנדסים ואדריכלים, כדי שיוכלו לבחון האם קיימת חריגות בנייה, צווי הריסה, פגמים או בעיות במערכת החשמל או הביוב, סדקים ועוד. הבדיקות נועדו להבטיח שהדירה אכן במצב תואם למה שהובטח על ידי המוכר, ושלא קיימים סיכונים באשר למצבה, שעלולים לפגוע בקונה.
    לסיכום, בהגיעכם לשלב בו אתם צפויים לבצע את עסקת חייכם ולקנות את בית חלומותיכם, זכרו כי עסקאות בתחום המקרקעין דורשות בדיקות קפדניות ובחינות רבות. ישנם מישורים רבים אשר יש לשים לב אליהם ולתת עליהם את הדעת, ולכן מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום שיבצע זאת ויוודא כי זכויות הרוכש לא יקופחו.

    עומדים בפני חתימה על הסכם מכר?
    מערכת האתר חדשות.נט תשמח לקשר אתכם עם עורכי הדין המובילים בתחום המקרקעין והסכמי המכר, אשר להם מוניטין וניסיון רב שנים. עורכי הדין ידאגו להעניק לכם ייעוץ וליווי משפטי מלא, תוך ניהול כל הבדיקות הנדרשות ווידוא כי הזכויות שלכם תהיינה מעוגנות כחוק.

    מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם >>

      אולי יעניין אתכם

      ״התהליך ארוך ומתיש ונגמר לא פעם בסירוב״: אלפי ישראלים זכאים לתג נכה אך אינם מצליחים לקבל אותו – יש פתרון, עם התחייבות לאחוזי הצלחה גבוהים!

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      הלקוח מאשר כי הוא מעוניין לקבל שיחת טלפון שיווקית מאת המפרסם וכי מספר הטלפון אינו רשום במאגר "אל תתקשרו אלי" של הרשות להגנת הצרכן