מבזקים
ראשי / השקעות / השקעות נדל"ן בקפריסין – השוק הקטן שרוחש מתחת לפני השטח

השקעות נדל"ן בקפריסין – השוק הקטן שרוחש מתחת לפני השטח

אצלנו היא עולה לכותרות בעיקר בעונת הקיץ, אבל לרנקה היא כל כך הרבה מעבר לתיירות – שוכנת על חופה הדרומי של קפריסין במרחק 470 ק"מ או 50 דקות טיסה מישראל, ללרנקה יש את כל מה שצריך בכדי לתת הזדמנות נוספת לכל מי שפספס את גל עליות הנדל"ן האחרון בישראל. אבל רגע לפני שקופצים ראש לתוך השקעה מוצלחת בלרנקה, אספנו עבורכם כמה נתונים מעניינים שיוכלו לסייע לכם לא רק להכיר את העיר ואת האי כולו, אלא גם להבין את האנטומיה של שוק הנדל"ן המקומי ואת ערוצי ההשקעה וסוגי ההשקעות בעלי סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר בעיר.

 

לרנקה – עיר מפתח בכלכלה צומחת

העיר לרנקה ממוקמת בחלקו הדרום מזרחי, באזור היווני של האי קפריסין. בעיר, המונה כ-85 אלף תושבים המהווים כ-10% מכלל תושבי האי, פועל נמל התעופה הראשי של קפריסין ולצדו נמל הים השני בגודלו במדינה, שניהם מסייעים מאוד לעיר בשני ענפי הכלכלה המרכזיים עליהם היא מתבססת: תיירות ומסחר, המהווים את שני הענפים התורמים ביותר לכלכלת המדינה עם 25% מסך הערך המוסף הלאומי הגולמי (Gross Value Added), אחריהם המגזר הפיננסי עם 21% וענף הנדל"ן עם 15%.

בכל שנה מבקרים בקפריסין כ-4 מיליון תיירים, המציבים את האי במקום ה-40 במדד יעדי התיירות הפופולאריים ביותר בעולם, אבל קפריסין היא הרבה מעבר לחוף ים אחד ארוך. למעשה, מדו"ח שפורסם על ידי חברת הייעוץ הגלובלית KPMG בדצמבר 2018, מצטיירת קפריסין כמדינה מערבית מתקדמת שמציעה את התשתית הכלכלית, העסקית והרגולטורית האולטימטיבית למשקיעים זרים:

  • 4% צמיחה שנתית לעומת 2.2% באיחוד האירופי
  • שיטת מיסוי מודרנית ופשוטה המבוססת על שיעורי מס נמוכים (למשל 12.5% מס חברות)
  • מבנה רגולטורי המתבסס על מערכת החוק האנגלית
  • הגנה חזקה מאוד על השקעות וקניין רוחני (IP)
  • כלכלת האי הטובה ביותר לשנים 2017/18 במונחי לייפסטייל והון אנושי (על פי מגזין ההשקעות fDi)

 

השקעות נדל"ן בקפריסין – בונים על תיירות

עם כ-6,000 אישורי בניה חדשים, כ-10,000 עסקאות נדל"ן וכ-3,500 נכסים שנרכשו על ידי משקיעים זרים בשנה האחרונה בלבד, שוק הנדל"ן הקפריסאי עובר כעת ללא ספק מהלך של זינוק ביחס לחמש השנים האחרונות, אך עדיין רחוק מהשיאים של סוף העשור הקודם. המשמעות של כל זה היא אחת – שוק הנדל"ן הקפריסאי סיים מהלך ירידה ונכנס כעת למגמת צמיחה, יש לו עוד הרבה מקום לצמוח עד לרמות השיא שאותן כבר כבש השוק בעשור הקודם ויש לו עוד הרבה יותר מקום לקבוע שיאים חדשים שישקפו את תנופת הצמיחה הלאומית שחווה קפריסין בשנים האחרונות.

במילים אחרות, אם פספסתם את עגלת המחירים הדוהרת בישראל ואתם מחפשים השקעת השבחה מובהקת, קפריסין היא ההזדמנות שחיפשתם והיא ממתינה לכם ממש כאן מעבר לפינה הים תיכונית. אבל את הרציונל להשקיע בנדל"ן הקפריסאי אפשר למצוא לא רק בנתונים המסורתיים של שוק הנדל"ן המקומי, אלא גם בנישה המאוד ייחודית של נדל"ן לתיירות ואירוח, שם עובדים הדברים בצורה קצת שונה, ולרוב גם הרבה יותר רווחית.

הקזינו הגדול ביותר באירופה, המרינה הגדולה והמפוארת ביותר באירופה, מרכזי ספורט, קניונים, רחובות ובניינים חדשים לגמרי – בהשקעות האלה שמתנהלות כיום כחלק ממהלך צמיחה לאומי נרחב שיהפוך את קפריסין כבר בשנים הקרובות לגן עדן של הזדמנויות נדל"ן ותיירות, כבר לא תוכלו לקחת חלק, אבל המציאות התיירותית הקפריסאית עודנה עובדת לטובתכם. בארבע השנים האחרונות, הצליח שוק התיירות המקומי לייצר קפיצה של 60% במספר התיירים המבקרים באי, אך נכשל במתן מענה לביקוש הגואה עם היצעים נמוכים מאוד של בתי מלון, דירות נופש ודירות Airbnb מיושנות במיקומים מרוחקים. שתי המגמות המשלימות הללו יוצרות הזדמנות יוצאת דופן למשקיעי נדל"ן זריזים שידעו לנצל את הכר התיירותי הפורה מהזווית הנדל"נית שלו וייכנסו להשקעות בדירות נופש, בעיקר בערי החוף לימסול ולרנקה הנהנות מפעילות תיירותית ענפה לאורך השנה כולה.

 

מהם המפתחות להשקעה מוצלחת בלרנקה?

את הפרויקטים האטרקטיביים ביותר כדאי לחפש במרכזי הערים, בבנייני קונדו חדשים הממוקמים דקה או שתיים מהים ומציעים בנייה בסטנדרטים גבוהים עם ריהוט, אבזור ועיצוב פנים מלא בהתאמה לעולם התיירות והאירוח. עלות דירה כזאת בקפריסין מגיעה לכדי 200-220 אלף יורו כולל הדירה, הריהוט, האבזור, ליווי עורך דין ומיסים. דירה כזאת, המושכרת כדירת נופש לאורך השנה, יכולה להניב לכם כ-5% תשואה שנתית אחרי הוצאות ניהול ולפני עליית ערך שיכולה להקפיץ מאוד את שווי הדירה בתוך מספר שנים בלבד.

יחד עם זאת, את ההשקעה שלכם בלרנקה אתם לא צריכים לחפש, ולבטח לא לנהל, לבדכם. מה שאתם כן צריכים לעשות לבדכם, ולא כדאי להמעיט בחשיבות הצורך הזה, הוא למצוא חברה מנוסה, אמינה ומהימנה שבידיה תוכלו להפקיד את כספכם ואת האחריות לניהול ההשקעה גם לאחר השלמתה.

חברה כזאת צריכה לדעת להציע לכם מעטפת משפטית מקיפה בניהול עורך דין מן השורה הראשונה, במטרה לעגן את מעמדכם וזכויותיכם בנכס, הן במסגרת העסקה והן מול משרדי הרישום הקפריסאיים. חברה כזאת צריכה להציע לכם מסגרת פיננסית שממזערת עבורכם את הסיכון למינימום המתחייב, למשל באמצעות מתן אפשרות להזרמת כספי ההשקעה בצורה מדורגת בהתאם להתקדמות הבנייה. חברה כזאת צריכה גם להציע לכם מסגרת עסקית מוכחת למימוש הדירות שנבנו למשל במסגרת Airbnb או כדירות נופש להזמנה דרך סוכנויות תיירות, ולבסוף היא גם אמורה לספק לכם את המעטפת האופרטיבית של ניהול הנכס בקפריסין, בעודכם יושבים פה בארץ.

בתוך סל הזדמנויות ההשקעה הרחב שמציעות היום חברות השקעה ישראליות למשקיעי נדל"ן ישראלים בחו"ל, השקעה בזירת התיירות הקפריסאית, ובמיוחד בלרנקה ולימסול, היא בהחלט אחת ההצעות שאם תתקלו בה בזמן הקרוב, כדאי לכם בהחלט לבחון אותה יותר לעומק ויותר מקרוב.

אולי יעניין אתכם

“ההשקעה נפתחה לישראלים”: וילת יוקרה להשקעה בשכונת ההייטק הראשונה בבוקרשט GreenValley – החל מ-149 אלף יורו בלבד – בהתחייבות לשכירות חודשית קבועה בחוזה חתום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הלקוח מאשר כי הוא מעוניין לקבל שיחת טלפון שיווקית מאת המפרסם וכי מספר הטלפון אינו רשום במאגר "אל תתקשרו אלי" של הרשות להגנת הצרכן